Korištenje Aframe biblioteke za kreiranje 3D elemenata u pregledniku

A-Frame je framework temeljen na JavaScriptu koji omogućava izradu virtualnih stvarnosti (VR) aplikacija koje rade u web preglednicima koristeći HTML i WebGL.

Pojašnjenje Svakog Dijela Koda:

  1. HTML Struktura:<html lang="en"> <head> <meta charset="UTF-8"> <meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0"> <title>A-Frame Example</title> <script src="https://aframe.io/releases/1.2.0/aframe.min.js"></script> </head> <body>
    • <!DOCTYPE html> označava početak HTML dokumenta.
    • <script src="https://aframe.io/releases/1.2.0/aframe.min.js"></script>: Ovdje učitavamo A-Frame biblioteku koja omogućava izradu 3D i VR objekata.
  2. A-Frame Scena:<a-scene> ... </a-scene>
    • <a-scene> je osnovni kontejner u A-Frame-u. Unutar njega smještamo sve 3D objekte, kamere, svjetla i ostale elemente koje želimo prikazati u virtualnoj stvarnosti.
  3. Kamera:<a-camera position="0 1.6 0"></a-camera>
    • <a-camera> postavlja kameru u 3D prostoru. position="0 1.6 0" znači da je kamera postavljena na koordinatama (0, 1.6, 0), što simulira visinu čovjeka.
  4. Zemlja:<a-plane position="0 0 -5" rotation="-90 0 0" width="10" height="10" color="#7BC8A4"></a-plane>
  5. Kvadrat:<a-box position="0 1 -3" rotation="0 45 0" color="#4CC3D9"></a-box>
    • <a-box> predstavlja kvadratni objekt u 3D prostoru.
      • position="0 1 -3" postavlja kvadrat na poziciju (0, 1, -3).
      • rotation="0 45 0" rotira kvadrat za 45 stupnjeva oko Y osi.
      • color="#4CC3D9" postavlja boju kvadrata.
  6. Sfera:<a-sphere position="2 1 -5" radius="1.25" color="#EF2D5E"></a-sphere>
    • <a-sphere> prikazuje sferu u 3D prostoru.
      • position="2 1 -5" postavlja sferu na poziciju (2, 1, -5).
      • radius="1.25" postavlja radijus sfere.
      • color="#EF2D5E" postavlja boju sfere.
  7. Svjetlo:<a-light type="directional" position="2 4 -3" intensity="1"></a-light>
    • <a-light> dodaje svjetlo u scenu.
      • type="directional" označava da je svjetlo usmjereno u određenom smjeru (poput sunčevih zraka).
      • position="2 4 -3" postavlja svjetlo na poziciju (2, 4, -3).
      • intensity="1" postavlja intenzitet svjetlosti.

Zadatak temeljen na A-Frame Parametrima:

Zadatak: Koristeći A-Frame, kreiraj vlastitu 3D scenu koja uključuje sljedeće elemente:

  1. Kamera – Postavi kameru na visini osobe, ali je pomakni središnje na X i Y osi.
  2. Tlo – Dodaj ravnu površinu koja je velika 15×15 i promijeni boju u svijetloplavu.
  3. Kvadrat – Postavi kvadrat na sredinu scene, rotiraj ga za 45 stupnjeva i promijeni boju u crvenu.
  4. Sfera – Dodaj sferu iznad tla, postavi je na poziciju (3, 2, -5) i promijeni boju u zlatnu.
  5. Svjetlo – Postavi svjetlo iznad scene, neka bude bijelo i neka ima srednji intenzitet (0.5).
  6. Dodaj interakciju – Omogući da korisnik može okrenuti kameru pomoću miša.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)